loading...
شرکت نوین داده اسپادانا
مهدی بازدید : 49 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

 

چنانچه جزو آن دسته از افراد هستید که کسب و کار هر چند کوچکی برای خود راه انداخته اید و اکنون به دنبال گسترش آن هستید، توصیه می کنیم که ادامه این مطلب نردبان را مطالعه نمایید. اگر می خواهید رشد خوبی در کسب و کار خود داشته باشید و یک گام رو به جلو بردارید، شاید بهترین کار گوش فرا دادن به تجربیات سایر کارفرمایان موفق باشد. 

وب سایت مشیبل با کارفرمایان موفق در این زمینه مصاحبه کرده است، افرادی که این مسیر پیچیده را پیموده و از میانبُرها آگاهی پیدا کرده اند. شاید با خود فکر کنید کاری که شما راه انداخته اید، از لحاظ مقیاس با کسب و کار های اشاره شده در این مطلب قابل مقایسه نیست، یا حتی ممکن است از پیچیدگی های خاص و غیر طبیعی بازار ایران سخن به میان بیاورید؛ اما باید بدانید که الفبا و ادبیات بازار در سراسر دنیا مشابه است. در ادامه مطلب به ۶ نکته ی طلایی از زبان ۶ کارفرمای موفق خواهیم پرداخت.

 

1-money-growth-Narenji.jpg

۱- ابتدا در محدوده ی جغرافیایی خودتان به فکر توسعه باشید

شهاب کاویانی بنیانگذار CoFoundersLab که خدمات شرکتش در 40 بازار مختلف به صورت بین المللی ارائه می شود، تجارب بسیار زیاد خود را به این صورت بیان می کند. او اعتقاد دارد اگر شما قصد گسترش کسب و کارتان را دارید، بهتر است در حلقه های متمرکز و به صورتی بومی این کار را انجام دهید. او دلیل ساده ای برای این کار ذکر می کند: هزینه سرسام آور بازاریابی. او اعتقاد دارد بهترین و کم هزینه ترین بازاریابی همان دهان به دهان چرخیدن شهرت و خدمات یک کسب و کار است، و این شیوه در محدوده های جغرافیایی نزدیک، خوب جواب می دهد.


۲- گام خودتان را حفظ کنید؛ نگران سرعت رقبا نباشید

طبیعی است که با دیدن سرعت دیگران، شما هم وسوسه شوید که با شتاب بیشتری کسب و کار خود را توسعه دهید؛ ولی آیا آمادگی رفتن از مرحله کنونی به مرحله بعدی را دارید؟ هالی مرچیسون بنیانگذار Hall Pass Tour برگزار کننده کنسرت های دانش آموزی، تجارب زیادی در مورد استراتژی های توسعه ی واقعگرایانه دارد. او نظر خود را این گونه بیان می کند: "نگران سرعت بالای رشد شرکت های دیگر نباشید. همه ی ما اهداف، ایده ها و منابع مختلفی داریم. کسب و کار خوب، مسابقه نیست؛ بلکه خلق متفکرانه خدمات و محصولات تراز اول است."


2-wall-clock-Narenji.jpg

۳- همواره مشتریانتان را در اولویت قرار دهید

بسیاری از مواقع، زمانی که یک کسب و کار، اندکی رونق می گیرد، صاحبان کسب و کار مشتریان شان را فراموش می کنند. نکته ای بسیار مهم که «ناما بلوم» بنیان گذار Hello Flo به آن اشاره می کند. او از اهمیت رضایت مشتریان و وجود شفافیت در روابط با مشتریان صحبت به میان آورده و ادامه می دهد که: "مشتریان شما کسب و کار شما هستند. هر اتفاقی که بیافتد، آن ها باید در اولویت قرار گیرند."


۴- بین خلق برند، و گسترش کسب و کار تعادل ایجاد کنید

همواره سعی کنید همزمان با این که به توسعه کسب و کارتان می پردازید، بر روی وفاداری مشتریان تان و حفظ ارتباط با آن ها کار کنید. نکته ی مهم، ایجاد تعادل میان این دو کار است. کارا گولدین مدیر عامل Hint در مورد اهمیت این اصل اساسی می گوید: "از رشد هوشمندانه ی کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید... مطمئن شوید که به شکل متعادل در دو حوزه گسترش کسب و کار و گسترش برند قدم بر می دارید... بسیاری از برند ها بوده اند که بدون کار بر روی مشتریان (خلق برند)، سیستم های توزیع بزرگی راه انداخته اند. سقوط آن ها حتمی است. بسیاری دیگر از شرکت ها هم که فقط بر روی مشتریان کار می کنند و توسعه را فراموش می کنند. بین این دو امر مهم تعادل ایجاد کنید."


۵- انگیزه ی اصلی تان را از توسعه بدانید

اصولا چرا تصمیم به گسترش گرفته اید؟ افزایش درامد یا ایجاد فرصت های نو؟ این سوال مهمی است که نیاز به یک پاسخ معقولانه دارد. آماندا استاینبرگ بنیانگذار شرکت رسانه ای DailyWorth به این نکته ی اساسی اشاره می کند که بسیاری از مدیران عامل در شرکت ها، هدف اصلیشان از توسعه، خلق درامد بیشتر، از هسته اولیه کسب و کارشان است. در حالی که توجه نمی کنند که زمانی که هسته اصلی کسب وکار جواب نمی دهد، نمی توانند انتظار توسعه داشته باشند.


۶- در تغییر مقیاس کسب و کارتان، ثبات را هرگز از یاد نبرید

دو برادر به نام های لئو کرمر و الیور کرمر در سال ۲۰۰۹ یک رستوران مکزیکی با نام Dos Toros در شهر نیویورک تاسیس کردند، و در عرض چند سال کسب و کار خود را به شکل شگفت آوری گسترش دادند. وقتی که از آن ها در مورد بهترین زمان گسترش دادن یک کسب و کار سوال شد، پاسخشان این گونه بود: "کلید یک رشد موفق، این مسئله است که همزمان با این که گسترش پیدا می کنید، در مورد ارزش های بنیادین کارتان از خود سوال کنید، از خود بپرسید همان اول چرا به فکر شروع این کسب و کار افتادید... سرعت بالای رشد ممکن است ثبات و پیوستگی کار شما را تهدید کند، بنابراین به دنبال کردن استاندارد های اولیه خود پایبند باشید."

منبع

nardeban.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو