loading...
شرکت نوین داده اسپادانا
mohsenswa بازدید : 30 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

همانطور که تعداد عاشقان موسیقی بیشتر می شود، بنیانگذار OwnPhones و CEO ItamerJobani وقتی شنیدند که گوشی های تلفن در حین فعالیت های ورزشی می افتد ترسیدند. او یک تیم از برنامه نویسان متخصص، مهندسان الکترونیک، مدل سازان 3D و طراحان صنعتی را جمع کرده و تلاش کرد تا گوشی های تلفن وایرلس مناسب مصرف کننده تهیه کند. طراحی پرت کننده ی شخصی از دوشاخه های ساده گرفته تا زیورآلات مزین قطعاً تأثیرگذار خواهند بود.


mohsenswa بازدید : 34 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

روبات های انسان نما همچنان در حال پیشرفت هستند و آسیموی هوندا نیز یکی از آن هاست. اولین روبات دوپای هوندا در سال 1986متولد شد و تا کنون مدل های پس از آن پیشرفت زیادی داشته اند. امروزه آخرین نسخه ی ارائه شده ی آن خودکار، هوشمند و پاسخگو است. افزایش اطلاعات در علم رباتیک و توانایی نشر آن منجربه گسترش روبات های انسان نما شده است. روبات هایی همچون 3D-printed Poppy و German Aerospace Center’s TORO اخیراً ساخته شده اند اگرچه تعداد کمی از آن ها نزدیک به 30 سال میراث هوندا آسیمو را دارند.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 29 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

سربند Fove که مجهز به صفحه نمایش است امکانات تکنولوژی ردیابی چشمی را گسترش می دهد.

به سال 2011 برمیگردیم، گوگل امتیاز سیستم رمز گشایی Google Glass را گرفت که این سیستم قابلیت استفاده از تکنولوژی ردیابی چشمی را داشت. راه اندازان Fove در توکیو بر این باورندکه ترکیب سربند مجهز به صفحه نمایش (HDM) و تکنولوژی ردیابی چشمی کاربردهای گسترده تری دارد و فقط چنین دستگاه ها با هدف بازار مصرف کننده کار می کنند. ظاهرا با شرکت مایکروسافت توافق شده که در اوایل این ماه سرمایه گذاری تسریع کننده ای در لندن داشته باشند.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 29 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

از لنزی که حس لامسه را به قرنیه می برد تا یک حلقه پرینت شده سه بعدی که متن را با صدای بلند (در زمان واقعی) می خواند، پیشرفت هایی در تکنولوژی راه های مبتکرانه ای را برای استفاده از محتوای چاپ شده در افرادی که مشکل بینایی دارند، باز کرده است.

محققانی از دانشگاه کرتین استرالیا، یک دستگاه خواننده ارزان قیمت معرفی کرده اند که اطلاعات گرافیکی را پردازش کرده و به نابینایان اجازه می دهد تا اسنادی مانند صورت حساب، فیل PDF و نامه های بانکی و گرافیکی را تحلیل کنند.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 33 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

مطابق اخبار منتشر شده، مریخ نورد کاوشگر ناسا دومین سال حضور خود در مریخ را جشن می گیرد. در 5 آگوست 2012 ساعت pm10:30 (6 آگوست، GMT5:31 ) PDT فضا پیمای بدون سرنشین ، در دهانه گیل در بردبری فرود آمد و برای ماموریتی چندساله در جستجوی مناطقی که می تواند یا ممکن است در آن حیات وجود داشته بتشد ، شروع به کار کرد و اکنون آماده است تا برای سه سال این کار را ادامه دهد.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 25 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

مشکلی که سالهاست وجود داشته است؛ شما می خواهید در عکسی باشید که توسط گوشی هوشمند خودتان به طور اتوماتیک گرفته اید اما تکیه گاهی برای قرار دادن گوشی خود نداشته اید یا نمی توانستید مشاهده کنید که عکس شما چگونه خواهد شد.

به ادامه بروید

mohsenswa بازدید : 27 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

اگر تا به حال در یک لابراتوار کا رکرده اید ؛ یا حتی فقط آن را در تلویزیون دیده اید و با موارد مهم آن جزعمل پایپت آشنایی دارید ، برای آسان تر کردن کار و کاهش خطاهای موجود ، تیمی در موسسه وایتهد MIT ، iPepet راطراحی کرده اند که اپلیکیشنی برای آی پد است که به صورت تصویری پایپتر ها در کارشان راهنمایی میکند.

ادامه مطلب بروید

مهدی بازدید : 31 سه شنبه 07 مرداد 1393 نظرات (0)
این پتو دارای سنسورهای عاطفی است و قادر به درک حس مسافر در طول سفر است و هر حالتی از احساسات مسافر با رنگ‌های متفاوت نشان داده می‌شود.

بریتیش ایرویز برای راحتی مسافرین به غیر از سطح نور داخل کابین در زمان خواب و غذا و سرگرمی‌هایی که مسافر می‌تواند در حالت نشسته در صندلی خود داشته باشد، در حال آزمایش جدیدی از یک پوشش برای سفر در مسافت‌های طولانی برای قسمت فرست کلاس بوئینگ 8-787  است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,پتو

مهدی بازدید : 33 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

 

داستان ربات های ماژولار خیلی هم جدید نیست. متخصصان همیشه در پی خلق ربات هایی بوده اند که اجزای تشکیل دهنده شان بتوانند به کمک هم، شکل روبات را تغییر دهند. اما همواره سر هم کردن این اجزا نیازمند دخالت انسان بوده و از طرف دیگر تغییر شکل ربات ها نیز زیاد هوشمندانه به نظر نمی رسید.

این بار محققین دانشگاه ام آی تی، رباتی معرفی کرده اند که برای سر هم کردن خود به هیچ کمکی احتیاج ندارد. این ربات چند تکه ام-بلاکس (M-blocks) نام دارند. حرف انگلیسی M هم بیانگر ماژولار بودن این رده از ربات ها است. این مکعب های کوچک رنگی خود را به هر شکلی که دانشمندان بخواهند در می آورند.

هر یک از این مکعب ها از یک چرخ-لنگر و یک سری آهنربا در اطراف، برخوردار است. ترکیب این دو باعث می شود مکعب ها به آسانی به مکعب های دیگر متصل شده، از روی هم رد شوند، و حتی از روی هم بپرند. قدرت این چرخ-لنگر ها آنقدر زیاد است که مکعب ها را از این طرف به آن طرف مجموعه پرتاب می کند.

برنامه های بلند مدت دانشگاه ام آی تی در این زمینه بسیار بلند پروازانه تر از این چند مکعب رنگی است. آن ها بر روی الگوریتم هایی کار می کنند که به کمک آن بتوانند حجم بسیار عظیمی از این مکعب ها را طوری هدایت کنند که در قالب یک ماشین واحد، بسته به شرایط و نوع مشکل، خود را تغییر شکل داده و برای مسئله پیش آمده راه حل پیدا کنند.

اگر از قدرت تخیل بالایی برخوردار باشید، شاید با خواندن این مطلب تصویر برخی از فیلم های علمی-تخیلی در ذهن شما نقش بسته باشد. در هر صورت، اگر در آینده ای نزدیک، آخرالزمانی رخ داد و شاهد سیلی از مکعب های کوچک رنگی بودیم که زندگی ما را به تسخیر خود در آورده اند، حداقل می دانیم یقه چه کسی را باید بگیریم! ویدیوی زیر را از دست ندهید.

 منبع

narenji.ir

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو