loading...
شرکت نوین داده اسپادانا
mohsenswa بازدید : 30 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

همانطور که تعداد عاشقان موسیقی بیشتر می شود، بنیانگذار OwnPhones و CEO ItamerJobani وقتی شنیدند که گوشی های تلفن در حین فعالیت های ورزشی می افتد ترسیدند. او یک تیم از برنامه نویسان متخصص، مهندسان الکترونیک، مدل سازان 3D و طراحان صنعتی را جمع کرده و تلاش کرد تا گوشی های تلفن وایرلس مناسب مصرف کننده تهیه کند. طراحی پرت کننده ی شخصی از دوشاخه های ساده گرفته تا زیورآلات مزین قطعاً تأثیرگذار خواهند بود.


mohsenswa بازدید : 34 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

روبات های انسان نما همچنان در حال پیشرفت هستند و آسیموی هوندا نیز یکی از آن هاست. اولین روبات دوپای هوندا در سال 1986متولد شد و تا کنون مدل های پس از آن پیشرفت زیادی داشته اند. امروزه آخرین نسخه ی ارائه شده ی آن خودکار، هوشمند و پاسخگو است. افزایش اطلاعات در علم رباتیک و توانایی نشر آن منجربه گسترش روبات های انسان نما شده است. روبات هایی همچون 3D-printed Poppy و German Aerospace Center’s TORO اخیراً ساخته شده اند اگرچه تعداد کمی از آن ها نزدیک به 30 سال میراث هوندا آسیمو را دارند.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 39 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

از ساعت های هوشمند گرفته تا حلقه های متصل ( connected rings )؛ مردم به دنبال راهی برای تلفیق و ادغام و یکپارچه سازی کامپیوترهای پوشیدنی با لوازم جانبی روزمره خود هستند. سهولت این هایپر-اتصال توسطWill Miller کارآفرینی در بندر سیدنی مطرح شد کسی که یک کمپین کمک های مالی اجتماعی را برای کلاه بیسبالی با قابلیت بلوتوث که امکان کنترل صوتی دستگاه های جفت شده (pair) را می دهد، راه انداخت.

mohsenswa بازدید : 34 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

با توجه به اینکه کاربران جیمیل روز به روز بیشتر می شوند، و حتی برخی از افراد دارای اکانت های مختلفی می باشند! از طرفی کاربران بیشتر بهدستگاه های هوشمند همراه نظیر تبلت و گوشی ها روی آورده اند گوگل برای حفظ این کاربران نظیر بسیاری از شرکت ها باید تدابیر دیگری می اندیشید و اپلیکیشن Gmail یکی از بهترین تصمیمات آن ها بود که مدت هاست تولید و ارائه شده است.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 29 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

سربند Fove که مجهز به صفحه نمایش است امکانات تکنولوژی ردیابی چشمی را گسترش می دهد.

به سال 2011 برمیگردیم، گوگل امتیاز سیستم رمز گشایی Google Glass را گرفت که این سیستم قابلیت استفاده از تکنولوژی ردیابی چشمی را داشت. راه اندازان Fove در توکیو بر این باورندکه ترکیب سربند مجهز به صفحه نمایش (HDM) و تکنولوژی ردیابی چشمی کاربردهای گسترده تری دارد و فقط چنین دستگاه ها با هدف بازار مصرف کننده کار می کنند. ظاهرا با شرکت مایکروسافت توافق شده که در اوایل این ماه سرمایه گذاری تسریع کننده ای در لندن داشته باشند.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 26 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

حتما می دانید که Private Tab امکانی است که در مرورگر فایرفاکس برای حالت خصوصی ارائه می شود! بدین معنی که شما هر بار بخواهید به سایتی بروید که نخواهید کوکی هایی از شما ثبت شود، یا اینکه تراکنش های مالی ای انجام دهید که اطلاعاتتان ثبت نشود از Private Tab استفاده می کنید! کافیست روی علامت فایرفاکس راست کلیک کنید و این گزینه را انتخاب کنید! البته در مرورگرهای دیگر هم این امکان با نام های دیگری وجود دارد.

اما اگر شرایط وب گردی شما به گونه ای است که باید از اطلاعاتتان مراقبت کنید و یا اینکه تمام وب گردی های تان را در کافی نت انجام می دهید خوب است این پنجره بیشتر و بهتر در دسترس شما قرار گیرد!

افزونه Private Tab که برای فایرفاکس طراحی شده است به شما کمک می کند که بتوانید در حالت عمومی فایرفاکس، حالت خصوصی را باز کنید!

اگر آخرین نسخه فایرفاکس را نصب کرده اید بخش منو ها و تنظیمات را اگر باز کنید Private Tab را به صورت زیر مشاهده می کنید:

mohsenswa بازدید : 29 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

از لنزی که حس لامسه را به قرنیه می برد تا یک حلقه پرینت شده سه بعدی که متن را با صدای بلند (در زمان واقعی) می خواند، پیشرفت هایی در تکنولوژی راه های مبتکرانه ای را برای استفاده از محتوای چاپ شده در افرادی که مشکل بینایی دارند، باز کرده است.

محققانی از دانشگاه کرتین استرالیا، یک دستگاه خواننده ارزان قیمت معرفی کرده اند که اطلاعات گرافیکی را پردازش کرده و به نابینایان اجازه می دهد تا اسنادی مانند صورت حساب، فیل PDF و نامه های بانکی و گرافیکی را تحلیل کنند.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 33 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

مطابق اخبار منتشر شده، مریخ نورد کاوشگر ناسا دومین سال حضور خود در مریخ را جشن می گیرد. در 5 آگوست 2012 ساعت pm10:30 (6 آگوست، GMT5:31 ) PDT فضا پیمای بدون سرنشین ، در دهانه گیل در بردبری فرود آمد و برای ماموریتی چندساله در جستجوی مناطقی که می تواند یا ممکن است در آن حیات وجود داشته بتشد ، شروع به کار کرد و اکنون آماده است تا برای سه سال این کار را ادامه دهد.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 25 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

مشکلی که سالهاست وجود داشته است؛ شما می خواهید در عکسی باشید که توسط گوشی هوشمند خودتان به طور اتوماتیک گرفته اید اما تکیه گاهی برای قرار دادن گوشی خود نداشته اید یا نمی توانستید مشاهده کنید که عکس شما چگونه خواهد شد.

به ادامه بروید

mohsenswa بازدید : 27 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

اگر تا به حال در یک لابراتوار کا رکرده اید ؛ یا حتی فقط آن را در تلویزیون دیده اید و با موارد مهم آن جزعمل پایپت آشنایی دارید ، برای آسان تر کردن کار و کاهش خطاهای موجود ، تیمی در موسسه وایتهد MIT ، iPepet راطراحی کرده اند که اپلیکیشنی برای آی پد است که به صورت تصویری پایپتر ها در کارشان راهنمایی میکند.

ادامه مطلب بروید

مهدی بازدید : 27 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

یکی از مشکلات شایع کاربران کامپیوترهای رومیزی و یا لپ‌تاپ‌، عدم شناسایی سخت‌افزار بلوتوث توسط ویندوز است. این موضوع می‌تواند از در دسترس نبودن درایور سخت‌افزار و یا سازگار نبودن درایور با نسخه‌ی ویندوز رخ دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه حل جامع بپردازیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید این مشکل را حل کنید.

 

مهدی بازدید : 31 سه شنبه 07 مرداد 1393 نظرات (0)
این پتو دارای سنسورهای عاطفی است و قادر به درک حس مسافر در طول سفر است و هر حالتی از احساسات مسافر با رنگ‌های متفاوت نشان داده می‌شود.

بریتیش ایرویز برای راحتی مسافرین به غیر از سطح نور داخل کابین در زمان خواب و غذا و سرگرمی‌هایی که مسافر می‌تواند در حالت نشسته در صندلی خود داشته باشد، در حال آزمایش جدیدی از یک پوشش برای سفر در مسافت‌های طولانی برای قسمت فرست کلاس بوئینگ 8-787  است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,پتو

مهدی بازدید : 41 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

در حالی که بسیاری از ما، مایکروسافت پینت را اساسا نرم افزار گرافیکی به حساب نمی آوریم و تقریبا آن را کنار گذاشته ایم، یک پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا که مبتلا به دژنراسیون ماکولا (کم بینایی در مرکز دید) است، با این نرم افزار ساده، پیکسل به پیکسل به خلق آثار هنری می پردازد.

هال لاسکو که همه او را پدربزرگ صدا می کنند، حدود ۱۳ سال پیش توسط نوه اش با نرم افزار پینت در ویندوز ۹۵ آشنا شد. او سابق بر آن هم، علاقه خاصی به کارهای هنری و کشیدن نقاشی به شیوه معمولی داشت و البته، در برهه ای از زندگی اش به طراحی فونت (تایپوگرافی) می پرداخت.

اما هال بعد از این که به علت دژنراسیون ماکولا در مرکز دیدش دچار اختلال بینایی شد، نمی توانست درست نقاشی کند و در نتیجه از سال ۲۰۰۵ به طور کامل خود را وقف نقاشی با مایکروسافت پینت کرد، به طوری که هر روز ۱۰ ساعت بر روی نقاشی های خود وقت می گذارد و به لطف بزرگ کردن پیکسل ها با کمک نرم افزار، می تواند دقیقا از جایگذاری مناسب رنگ ها و شکل دهی طرح ها اطمینان حاصل کند. در اصل پینت تبدیل به ذره بین او برای نقاشی شده.

او در این سال ها بیش از ۱۵۰ کار هنری دیجیتال خلق کرده، اما افسوس که خودش قادر نیست هیچ یک از آنها را به طور واضح و کامل ببیند. نقاشی های هال با الهام گیری از آثار نقاشان معروفی چون ادوارد هاپر، چارلز برچفیلد، و پال کلی کشیده شده و این اواخر هم به سبک امپرسیونیسم روی آورده و وب سایتی هم برای فروش آثار خود دارد.

شما می توانید ویدیوی مستندی را که درباره هال ماسکو ساخته شده، در زیر مشاهده کنید و بیشتر با داستان زندگی او آشنا شوید.
 
مهدی بازدید : 56 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

 

پربازدید ترین سایتها کدامند؟ (عکس)

 استفاده از گوگل به بخشی از زندگی روزمره بسیاری از مردم تبدیل شده است به طوری که برخی از کشورها از نام آن به عنوان فعل جستجو کردن استفاده می کنند، اما یک نقشه جدید نشان می دهد که چه کشورهایی از کدام سایتهای اینترنتی بیشتر استفاده می کنند. بقیه در ادامه مطالب...

مهدی بازدید : 33 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

 

داستان ربات های ماژولار خیلی هم جدید نیست. متخصصان همیشه در پی خلق ربات هایی بوده اند که اجزای تشکیل دهنده شان بتوانند به کمک هم، شکل روبات را تغییر دهند. اما همواره سر هم کردن این اجزا نیازمند دخالت انسان بوده و از طرف دیگر تغییر شکل ربات ها نیز زیاد هوشمندانه به نظر نمی رسید.

این بار محققین دانشگاه ام آی تی، رباتی معرفی کرده اند که برای سر هم کردن خود به هیچ کمکی احتیاج ندارد. این ربات چند تکه ام-بلاکس (M-blocks) نام دارند. حرف انگلیسی M هم بیانگر ماژولار بودن این رده از ربات ها است. این مکعب های کوچک رنگی خود را به هر شکلی که دانشمندان بخواهند در می آورند.

هر یک از این مکعب ها از یک چرخ-لنگر و یک سری آهنربا در اطراف، برخوردار است. ترکیب این دو باعث می شود مکعب ها به آسانی به مکعب های دیگر متصل شده، از روی هم رد شوند، و حتی از روی هم بپرند. قدرت این چرخ-لنگر ها آنقدر زیاد است که مکعب ها را از این طرف به آن طرف مجموعه پرتاب می کند.

برنامه های بلند مدت دانشگاه ام آی تی در این زمینه بسیار بلند پروازانه تر از این چند مکعب رنگی است. آن ها بر روی الگوریتم هایی کار می کنند که به کمک آن بتوانند حجم بسیار عظیمی از این مکعب ها را طوری هدایت کنند که در قالب یک ماشین واحد، بسته به شرایط و نوع مشکل، خود را تغییر شکل داده و برای مسئله پیش آمده راه حل پیدا کنند.

اگر از قدرت تخیل بالایی برخوردار باشید، شاید با خواندن این مطلب تصویر برخی از فیلم های علمی-تخیلی در ذهن شما نقش بسته باشد. در هر صورت، اگر در آینده ای نزدیک، آخرالزمانی رخ داد و شاهد سیلی از مکعب های کوچک رنگی بودیم که زندگی ما را به تسخیر خود در آورده اند، حداقل می دانیم یقه چه کسی را باید بگیریم! ویدیوی زیر را از دست ندهید.

 منبع

narenji.ir

مهدی بازدید : 42 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

نوکیا به تازگی ویدیوی تبلیغاتی را منتشر کرده که از رسیدن لومیا ۱۰۲۰ به ابوظبی (برای شرکت در مراسم ۳۰ مهر ) خبر می دهد. در این ویدیو چتربازها و و موتورسواران لومیا ۱۰۲۰ را به سالن کنفرانس می رسانند و در پایان هم یک مرد آسیایی بیرون از سالن دیده می شود که احتمالا خیالات بدی در سر دارد!

یک ویدیو جذاب از پرواز، فرود چتربازها و موتور سواری در شهر ابوظبی که همگی سعی دارند هر چه زودتر لومیا ۱۰۲۰ را به محل مراسم نوکیا برسانند. حتما چتربازهای مراسم گوگل گلس را هنوز به خاطر دارید؟! و نکته مهم کلیپ نوکیا آن است که تماما توسط لومیا ۱۰۲۰ فیلمبرداری شده است.
اما جالبترین بخش این کلیپ تبلیغاتی، آخر آن است: یک پایان بندی عجیب و تفکر بر انگیز. فردی با ظاهری آسیایی در فضای بیرونی سالن مراسم، عقب یک ماشین SUV نشسته و بسیار مرموز به نظر می رسد. و از چهره اش پیدا است که نیت شومی در سر دارد.
اگر چه کلیپ نوکیا درباره این فرد مرموز چیزی نمی گوید، اما احتمالا اغلب افراد با یک بار دیدن ویدیو، می گویند: «آن سامسونگ است، آماده برای سرقت و کپی محصول!» البته این درست نیست که قبل از رای نهایی قاضی لوسی کوه در خصوص کپی کار بودن یا نبودن سامسونگ، اینقدر عجولانه قضاوت کنیم.
اگرچه شاید این جنتلمن از سوی سامسونگ نباشد. اما به هر حال می توان آن را متعلق به یک شرکت آسیایی دانست! یکی دیگر از افرادی که کلیپ تبلیغاتی را دیده، می گوید: «در صحنه پایانی صدای زنگ ویژه ای می شنوید، او باید از سوی هواوی آمده باشد» شاید بتوان گفت چنین آهنگی بیشتر به چین نزدیک باشد تا کره :)
البته این ویدیو قرار است ادامه داشته باشد و احتمالا در قسمت بعدی بیشتر با این فرد مرموز آشنا می شویم. آیا قرار است به سبک فیلمهای تارانتینو شاهد  نبردی تن به تن میان او و فنلاندی های خشمگین باشیم؟
مهدی بازدید : 63 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

 شصت و پنجمین نمایشگاه جهانی خودرو آلمان - IAA 2013

نمایشگاه بین المللی خودروی آلمان (IAA) پیشینه ای طولانی دارد که به ۱۱۵ سال قبل (۱۸۹۷ میلادی) برمی گردد. در آن سال هتل بریستول برلین میزبان نمایش عمومی هشت دستگاه خودرو بود. 
در سال ها و دهه های بعد، نمایشگاه خودروی آلمان توسعه یافت و استقبال بیش از حد بازدید کنندگان باعث شد از سال ۱۹۹۱، نمایشگاه به دو بخش مجزای خودروهای شخصی و خودروهای کاری (باری سبک و سنگین) تقسیم شود که نمایش خودروهای شخصی در فرانکفورت، و خودروهای کاری در هانوفر و به صورت یک سال در میان برگزار می شود. 
نمایشگاه فرانکفورت شامل بخش هایی از قبیل خودرو، موتور، تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی خودروها، لوازم جانبی، تیونینگ و ... است که همیشه در اوایل سپتامبر (اواخر شهریور) برگزار می گردد. 
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا گشت و گذاری تصویری در این نمایشگاه بزرگ داشته باشیم. 

 

مهدی بازدید : 39 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)

ریاضیدان زن ایرانی، برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا شد

ریاضیدان زن ایرانی، برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا شد
 

مریم میرزاخانی، استاد دانشگاه استنفورد آمریکا به عنوان برنده‌ جایزه ستر(Satter Prize) انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 معرفی شد.به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، این جایزه را انجمن ریاضی آمریکا هر دو سال یک بار به زنانی که دستاورد ریاضی مهمی داشته باشند اهدا می‌کند.

در ادامه مطالب با ما همراه باشید...

مهدی بازدید : 49 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

 

 

گوگل و خرید استارت آپ Bump؛ جذاب ترین راه انتقال محتوا از طریق تلفن هوشمند

گوگل و خرید استارت آپ Bump؛ جذاب ترین راه انتقال محتوا از طریق (و به) تلفن هوشمند

 
با وجود اینکه تلفن های هوشمند بیشتری امروزه به NFC مجهز می شوند تا تبادل داده و فایل بین آنها راحت تر شود، ولی قبلا دیدیم که اپل در مقابل پذیرش NFC مقاومت و در مقابل راهکار خود با نام AirDrop را معرفی کرد. حالا به نظر می رسد گوگل هم با رقیبش هم عقیده است و میخ دیگری را بر تابوت NFC کوبیده.
با استفاده از Bump (برای اندروید و یا iOS) شما می توانید به راحتی فایل ها و داده ها را بین تلفن هوشمند خود و کامپیوتر جا به جا کنید. برای انتقال فایل از تلفن هوشمند به کامپیوتر باید ۳ گام زیر را طی کنید:

و برای انتقال فایل و داده از کامپیوتر به تلفن هوشمند نیز کافی است سه گام زیر را بردارید:

بله هنوز نیاز به ضربه زدن هست، ولی دیگر NFC در کار نیست و شما می توانید عکس، فیلم و حتی افراد داخل فهرست تماس خود را بین دستگاه های انتخابی جا به جا نمایید.
همچنین برای انتقال فایل و داده بین دو تلفن هوشمند (حتی آیفون و تلفن اندرویدی) نیز تنها کافی است اپلیکیشن Bump روی هر دوی آنها نصب باشد و پس از انتخاب محتواهای دلخواه برای انتقال، دو تلفن را به هم می زنید و کار انتقال به سادگی در پس زمینه صورت می گیرد.
ساعتی قبل اعلام شد که تیم توسعه Bump به همراه دو اپلیکیشن اشتراک محتوای Bump و اشتراک عکس Flock، به تملک گوگل در آمده اند و البته هنوز کاربران می توانند از آنها استفاده کنند و زمان خاصی برای پایان سرویس دهی مشخص نشده.
گوگل نشان داده که چنین فناوری هایی را خیلی زود در دسترس کاربران خود قرار می دهد و به احتمال زیاد آن را جزئی از اندروید و سیستم عامل کروم خواهد کرد.
گفته می شود این معامله چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون دلار برای گوگل آب خورده.

 

مهدی بازدید : 77 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)

ساکت ترین اتاق دنیا آدم را در عرض ۳۰ دقیقه دیوونه می کنه!

 

ساکت ترین اتاق دنیا آدم را در عرض ۳۰ دقیقه دیوونه می کنه!

کیه که درباره ی شلوغی و سرو صدای کوچه و خیابون غر غر نکنه و از این نترسه که یه روزی ممکنه به خاطر زندگی کردن تو شهر دیوونه بشه؟ گاهی اوقات، آدم به کمی آرامش و سکوت برای سالم موندن احتیاج داره. جایی باشه که بتونه خلوت کنه و هیچ سر و صدایی اذیتش نکنه. ولی شاید براتون جالب باشه اگه بفهمید سکوت زیادی هم به اندازه ی سر و صدای زیاد میتونه دیوونه کننده باشه! این چیزیه که دانشمندان “مینیپولیس”، با درست کردن ساکت ترین اتاق  دنیا فهمیده اند.

 

ساکت ترین اتاق جهان با درجه ی صدای -۹ دسیبل، به قدری ساکته که میتونی توش صدای جریان خونت رو بشنوی. این سکوت انقدر دیوانه کننده است که بعد از یه مدت میتونه توهم زا بشه و طولانی ترین زمانی که کسی در آن دوام آورده ۴۵ دقیقه است.

 

 

ویژگی مهم این اتاق اینه که سقف، در و دیوارهای این اتاق به جای بازتاب کردن صدا، اون رو جذب خودشون می کنن. به خاطر همین درجه ی صدای این اتاق -۹ دسیبل است، در مقایسه با درجه ی ۳۰ دسیبل  یک اتاق معمولی که ما به آن “اتاق ساکت” می گوییم. حداقل صدایی که گوش انسان میتونه بشنوه ۰ دسیبله. پس این اتاق عملا بدون صداست.

 

از این اتاق میشه برای تست صدای محصولات مختلف مثل LED ها استفاده کرد.

 

میتونید ویدیوی توضیحات علمی این اتاق رو در اینجا ببینید.

 

sg

 

rangirangi.com

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو