loading...
شرکت نوین داده اسپادانا
mohsenswa بازدید : 30 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

از لنزی که حس لامسه را به قرنیه می برد تا یک حلقه پرینت شده سه بعدی که متن را با صدای بلند (در زمان واقعی) می خواند، پیشرفت هایی در تکنولوژی راه های مبتکرانه ای را برای استفاده از محتوای چاپ شده در افرادی که مشکل بینایی دارند، باز کرده است.

محققانی از دانشگاه کرتین استرالیا، یک دستگاه خواننده ارزان قیمت معرفی کرده اند که اطلاعات گرافیکی را پردازش کرده و به نابینایان اجازه می دهد تا اسنادی مانند صورت حساب، فیل PDF و نامه های بانکی و گرافیکی را تحلیل کنند.

بقیه در ادامه مطلب

 

خواندن محتوای الکترونیکی نابینایان

دکتر لین موری سخنرا ارشد دیپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کرتین؛ کسی که سیستم خواننده دیجیتال را با دانشوی PhD آزاده ناظمی توسعه داده است، در این باره می گوید: ” افراد نابینا اغلب از مسیر های شغلی خاص و فرصت های آموزشی که در آن نمودار یا گرافیک نقش اساسی ایفا می کند، باز می دارد. ما امیدواریم این دستگاه فرصت های جدیدی را برای افرادی که مشکل بینایی دارند، به وجود آورد.”

شنیدن محتوای تصویری

اندازه دستگاه 20x15x3 cm(7x6x1.1 in) می باشد که دارای مجموعه ای از کنترل های کنتراست بالا با نشانه گذاری های لمسی برای مسیریابی است. با استفاده از الگوی شناسایی، فناوری های یادگیری ماشین و طیفی از روش های تقسیم بندی ، سیستم مطالب را در بلوکی از متن و تصویر از یکدیگر جدا می کند که در جهت نظم صحیح خواندن مرتب شده اند.

شنیدن محتوای تصویری

سپس این بلوک ها را به عنوان تصویر، گراف، مطالب ریاضی یا متن شناخته شده و از تشخیص نوری کاراکتر (OCR) یا Mathspeak ، ابزاری برای قرائت محسبات ریاضی، بدست آمده است. سپس اطلاعات با نشانه گذاری ناویگیشن به فرمت صوتی تبدیل میشود و می تواند به 120 زبان مختلف از طریق موتور سخنگوی درونی ترجمه شود. دستورالعمل های صوتی نیز در درون دستگاه قرار داده شده است.

شنیدن محتوای تصویری

دکتر موری افزود: ” تمامی سنین با هر سطحی از توانایی به آسانی می توانند با سیستم ما کار کنند و ویگی متن باز بودن آن باعث می شود کسانی که مهارت لازم را دارند، با توجه به کاربردشان آن را تغییر دهند.” او انتظار دارد قیمت این دستگاه چیزی در حدود 100 دلار در هر واحد باشد؛ قیمتی که می تواند یک چاره واقعی برای بسیاری از افراد حتی در کشور های در حال توسعه باشد. او در حال حاضر به دنبال تامین مالی بشر دوستانه برای تولید دستگاه است.

شنیدن محتوای تصویری

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو